Logo MindWorks Psychologen

Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basis-
ggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar
te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.

Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden Format 4.0

I. Algemene informatie

1. Gegevens ggz-aanbieder

Naam regiebehandelaar: JM ADAMS

BIG-registraties: 19913821925

Basisopleiding: Gz-psycholoog

AGB-code persoonlijk: 94017649

 

Praktijk informatie 1

Naam Praktijk of Handelsnaam: MindWorks Psychologen

E-mailadres: info@mindworks-psychologen.nl

KvK nummer: 94996105

Website: www.mindworks-psychologen.nl

AGB-code praktijk: 94068607

 

1b. Werkt u op meer dan één locatie, geef dan de locaties en adresgegevens

hieronder in:

 

2. Biedt zorg aan in

Er is sprake van een overgangssituatie daarbij we zowel werken met een onderscheid in

generalistische basis-ggz en gespecialiseerde ggz als een indeling naar settings van het

Zorgprestatiemodel. In de toekomst zal het eerste onderscheid komen te vervallen.

2a.

Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.

de generalistische basis-ggz

2b. Biedt zorg aan in setting 1 en vult de voorwaarden ten aanzien van de indicerende en

coördinerende rol als volgt in:

Ik bespreek elk jaar een minimum aantal indicatiestellingen met collega’s, ik word hierop elke vijf jaar

getoetst tijdens de LVVP-visitatie.

 

3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod

Cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type

klachten, behandelvorm):

3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw

cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de praktijk zich,

betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.:

Bij MindWorks psychologen behandelen we volwassenen met psychische klachten (te denken valt

aan angst- en (milde) dwangklachten, (milde) depressieve klachten, psychotrauma- en

stressorgerelateerde klachten en zelfbeeld klachten. Er wordt voornamelijk gewerkt met cognitieve

gedragstherapie, Acceptance and Commitment Therapy (ACT) en EMDR. De behandeling zal in

principe individueel zijn eventueel aangevuld met e-health.

3b. Cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:

Angststoornissen

Depressieve stemmingsstoornissen

Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen

Somatische symptoomstoornis en verwante stoornissen

Trauma en stress gerelateerde stoornissen

 

4. Samenstelling van de praktijk

Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:

Regiebehandelaar 1

Naam: JM Adams

BIG-registratienummer: 19913821925

Regiebehandelaar 2

Naam: FM Damen

BIG-registratienummer: 99932071425

 

5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk

5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:

Huisartsenpraktijk(en)

Collegapsychologen en -psychotherapeuten

Verpleegkundig specialisten

5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met

(naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):

Mw. W. Kasje: Gz-psycholoog 39914966025

Dhr. S. Blom: Gz-psycholoog 59918342825 / Psychotherapeut 79918342816

5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk,

tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:

De verwijzer, vaak de eigen huisarts, wordt zowel bij aanvang als bij de afsluiting van de behandeling

op de hoogte gesteld. Daarbij consulteer ik op indicatie de verwijzer wanneer er sprake is van op- of

afschaling van de behandeling. Met mijn professioneel lerend netwerk kan ik indien nodig inhoudelijk

over behandelingen overleggen. Voor vragen over medicatie en bij crisis zal ik mij wenden tot de

huisarts.

5d. Cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, ggz-crisisdienst

of voor fysieke aspecten huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp):

De huisarts of diens vervanger / de huisartsenpost (HAP), spoedeisende eerste hulp (SEH)

5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?

Nee, omdat: bij voorkomende gevallen worden afspraken op patiëntniveau gemaakt.

5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende

zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder:

Yvonne Jager: Gz-psycholoog 19925289825

Cor Nesse: Gz-psycholoog 89917916325

Wille Kasje: Gz-psycholoog 39914966025

Stefan Blom: Klinisch psycholoog 59918342825 / Psychotherapeut 79918342816

5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:

In onze rol als regiebehandelaar in de ggz werken wij monodisciplinair. Voor het behouden van de

registratie(s) als beroepsbeoefenaar en de verplichtingen die voortvloeien uit de visitatie van de

beroepsvereniging(en) wordt deelgenomen aan lerende netwerken met collega’s uit dezelfde

beroepsgroep. Deelname aan extra multidisciplinaire lerende netwerken gaat ten koste van de zorgaan patiënten vanwege de benodigde tijd en inspanningen die daarvoor nodig zijn. Daarom is dit

beperkt tot de lerende netwerken die hier zijn aangegeven.

 

6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg

Heeft u een contract met de zorgverzekeraar?

Ja

Geeft u aan waar uw lijst met gecontracteerde verzekeraars vindbaar is

Link(s) naar lijst met zorgverzekeraars: www.mindworks-psychologen.nl

 

7. Behandeltarieven:

Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.

Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.

Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.

Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief:

www.mindworks-psychologen.nl

 

8. Kwaliteitswaarborg

Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of

branche/beroepsvereniging:

Intervisie

Visitatie

Bij- en nascholing

De beroepscode van mijn beroepsvereniging

Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep:

https://www.lvvp.info/kwaliteitsbeleid/index.html

Organisatie van de zorg

9. Klachten- en geschillenregeling

Mijn cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij

(naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):

De LVVP (Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychologen & psychotherapeuten).

Link naar website:

www.lvvp.info/voor-clienten/hoe-te-handelen-bijklachten-over-de-behandelaar/

 

10. Regeling bij vakantie en calamiteiten

10a. Cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij

Naam vervangend behandelaar:

Mw. W. Kasje: Gz-psycholoog 39914966025

Dhr. S. Blom: Klinisch psycholoog 59918342825 / Psychotherapeut 79918342816

10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens

overlijden of andere calamiteiten:

Ja

II. Het zorgproces - het traject dat de cliënt in de praktijk doorloopt

11. Wachttijd voor intake en behandeling

Cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling en begeleiding via deze link

of document (en kunnen deze telefonisch opvragen).

Link naar wachttijden voor intake en behandeling: www.mindworks-psychologen.nl

 

12. Aanmelding en intake/probleemanalyse12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische

aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de cliënt):

Na aanmelding via zorgdomein, per mail of telefonisch volgt er een (telefonische) screening en/of

vragenlijst waarin kort de klachten uitgevraagd worden en een aantal praktijkzaken (vergoeding,

verwijzing, wel of niet passend bij deze praktijk) worden besproken. Daarna volgt een intakegesprek

en een adviesgesprek waarin het behandeladvies wordt besproken.

12b. Ik verwijs de cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of

terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend

aanbod heeft op de zorgvraag van de cliënt:

Ja

 

13. Behandeling en begeleiding

13a. De cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam

en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de cliënt):

Ja

13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een

afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer),

tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:

Ja

13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de cliënt en –indien van toepassing en met

toestemming van de cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling en begeleiding. Ik

doe dat als volgt:

Nadat de intake heeft plaatsgevonden, wordt er een kort intakeverslag gemaakt waarin de diagnose,

hulpvraag en het daarbij behorende behandelplan beschreven staat. Deze zal worden doorgenomen

met de cliënt voor instemming.

Voordat de afsluitbrief naar de verwijzer wordt verzonden, is de inhoud in grote lijnen met cliënt

besproken zodat deze toestemming kan geven voor het delen van de besproken informatie.

Deze verslagen kunnen worden ingezien in het cliëntaccount.

13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord

(zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):

De voortgang wordt tijdens de behandeling regelmatig besproken, indien mogelijk mede aan de hand

van ingevulde vragenlijsten gedurende de behandeling. Bij aanmelding en afsluiting van de

behandeling wordt eveneens een ROM vragenlijst afgenomen.

13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de cliënt (en eventueel zijn naasten en/of

medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als

standaardperiode hanteer ik hiervoor:

Elke 5 sessies.

13f. Ik meet de tevredenheid van mijn cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):

Zowel tijdens de behandeling als bij afsluiten zal er ruimte zijn om de tevredenheid te bespreken.

 

14. Afsluiting/nazorg

14a. Ik bespreek met de cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en

begeleiding en de mogelijke vervolgstappen:

Ja

14b. De verwijzer wordt hiervan door de regiebehandelaar in kennis gesteld middels een

afrondingsbrief, tenzij de cliënt hiertegen bezwaar maakt:

Ja

14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik

informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde

resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de cliënt hier bezwaar tegen maakt:

Ja

Omgang met cliëntgegevens

15. Omgang met cliëntgegevens

15a. Ik vraag om toestemming van de cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling

betrokken professionals:

Ja

15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe

geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en

huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld),

het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij

materiële controle):

Ja

15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn

zorgverzekeraar/NZa:

Ja

III. Ondertekening

Naam: Jeremy Adams

Plaats: Groningen

Datum: 05-03-2025

 

Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening,

handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut

naar waarheid heb ingevuld:

Ja