Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basis-
ggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar
te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.

Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz –
vrijgevestigden Format C

I. Algemene informatie

1. Gegevens ggz-aanbieder
Naam regiebehandelaar: JM Adams
BIG-registraties: 19913821925
Basisopleiding: Gz-psycholoog
AGB-code persoonlijk: 94017649

Praktijk informatie 1
Naam praktijk zoals bekend bij KVK: MindWorks Psychologen
E-mailadres: info@mindworks-psychologen.nl
KvK nummer: 94996105
Website: www.mindworks-psychologen.nl
AGB-code praktijk: 94068607

2. Biedt zorg aan in
Omdat in het Zorgprestatiemodel nog wordt gewerkt met een onderscheid in basis- en
specialistische ggz wordt tijdelijk deze vraag ook opgenomen in het kwaliteitsstatuut. Dit onderscheid
zal in de toekomst vervallen en dan blijft uitsluitend de indeling in categorieën over.

2a.
Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.
de generalistische basis-ggz

2b.
Categorie A
Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.

3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod
Patiënten/cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals
aandachtsgebieden, type klachten, behandelvorm):

3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw
patiënten/cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de
praktijk zich, betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.:
Bij MindWorks psychologen behandelen we volwassenen met psychische klachten (te denken valt
aan angst- en (milde) dwangklachten, (milde) depressieve klachten, psychotrauma- en
stressorgerelateerde klachten en zelfbeeld klachten. Er wordt voornamelijk gewerkt met cognitieve
gedragstherapie, Acceptance and Commitment Therapy (ACT) en EMDR. De behandeling zal in
principe individueel zijn eventueel aangevuld met e-health.

3b. Patiënten/cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:
Depressie
Angst
Somatoforme stoornissen

4. Samenstelling van de praktijk
Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:

Indicerend regiebehandelaar 1
Naam: JM Adams
BIG-registratienummer: 19913821925

Indicerend regiebehandelaar 2
Naam: FM Damen
BIG-registratienummer: 99932071425

Coördinerend regiebehandelaar 1
Naam: JM Adams
BIG-registratienummer: 19913821925

Coördinerend regiebehandelaar 2
Naam: FM Damen
BIG-registratienummer: 99932071425

5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk

5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:
Huisartsenpraktijk(en)
Collegapsychologen en -psychotherapeuten

5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met
(naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):
Mw. W. Kasje: 39914966025

5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk,
tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
De verwijzer, vaak de eigen huisarts, wordt zowel bij aanvang als bij de afsluiting van de behandeling
op de hoogte gesteld. Daarbij consulteer ik de verwijzer wanneer er sprake is van op- of afschaling
van de behandeling. Met mijn professioneel lerend netwerk kan ik indien nodig inhoudelijk over
behandelingen overleggen. Voor vragen over medicatie en bij crisis zal ik mij wenden tot de huisarts.

5d. Patiënten/cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf,
huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp, ggz-crisisdienst):
De huisarts of diens vervanger / de huisartsenpost (HAP), spoedeisende eerste hulp (SEH)

5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?
Nee, omdat: deze buiten de inclusiecriteria van MindWorks Psychologen vallen.

5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende
zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder:
Mw. W. Kasje: 39914966025

5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:
In onze rol als regiebehandelaar in de ggz werken wij monodisciplinair. Voor het behouden van de
registratie(s) als beroepsbeoefenaar en de verplichtingen die voortvloeien uit de visitatie van de
beroepsvereniging(en) wordt deelgenomen aan lerende netwerken met collega’s uit dezelfde
beroepsgroep. Deelname aan extra multidisciplinaire lerende netwerken gaat ten koste van de zorg
aan patiënten vanwege de benodigde tijd en inspanningen die daarvoor nodig zijn. Daarom is dit
beperkt tot de lerende netwerken die hier zijn aangegeven.

6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg
Heeft u een contract met de zorgverzekeraar?
Nee

7. Behandeltarieven:
Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.

Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief:
www.mindworks-psychologen.nl

8. Kwaliteitswaarborg
Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of
branche/beroepsvereniging(aanvinken wat van toepassing is:
Intervisie
Visitatie
Bij- en nascholing
De beroepscode van mijn beroepsvereniging

Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep:
www.lvvp.info/over/de-vereniging/kwaliteitsbeleid/

9. Klachten- en geschillenregeling

Mijn patiënten/cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht
bij mij of bij (naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):
De LVVP (Landelijke Vereniging van Vrijgevestigde Psychologen & psychotherapeuten).

Link naar website:
www.lvvp.info/voor-clienten/hoe-te-handelen-bijklachten-over-de-behandelaar/

10. Regeling bij vakantie en calamiteiten

10a. Patiënten/cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij
Naam vervangend behandelaar:
mw. W. Kasje: 39914966025

10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens
overlijden of andere calamiteiten:
Ja

II. Het behandelproces - het traject dat de patiënt in mijn praktijk
doorloopt

11. Wachttijd voor intake en behandeling
Patiënten/cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling via deze link of
document (en kunnen deze telefonisch opvragen).
Link naar wachttijden voor intake en behandeling: www.mindworks-psychologen.nl

12. Aanmelding en intake

12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische
aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de patiënt/cliënt):
Na aanmelding via zorgdomein, per mail of telefonisch volgt er een (telefonische) screening en/of
vragenlijst waarin kort de klachten uitgevraagd worden en een aantal praktijkzaken (vergoeding,
verwijzing, wel of niet passend bij deze praktijk) worden besproken. Daarna volgt een intakegesprek
en een adviesgesprek waarin het behandeladvies wordt besproken.

12b. Ik verwijs de patiënt/cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend
zorgaanbod of terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk
geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de patiënt/cliënt:
Ja

13. Behandeling

13a. De patiënt/cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de
behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de patiënt/cliënt):
Ja

13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een
afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer),
tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Ja

13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de patiënt/cliënt en –indien van toepassing en
met toestemming van de patiënt/cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling. Ik doe
dat als volgt:
Nadat de intake heeft plaatsgevonden, wordt er een kort intakeverslag gemaakt waarin de diagnose,
hulpvraag en het daarbij behorende behandelplan beschreven staat. Deze zal worden doorgenomen
met de cliënt voor instemming.
Voordat de afsluitbrief naar de verwijzer wordt verzonden, is de inhoud in grote lijnen met cliënt
besproken zodat deze toestemming kan geven voor het delen van de besproken informatie.
Deze verslagen kunnen worden ingezien in het cliëntaccount.

13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord
(zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):
De voortgang wordt tijdens de behandeling regelmatig besproken, indien mogelijk mede aan de hand
van ingevulde vragenlijsten gedurende de behandeling. Bij aanmelding en afsluiting van de
behandeling wordt eveneens een ROM vragenlijst afgenomen.

13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten,
medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als
standaardperiode hanteer ik hiervoor:
Elke 5 sessies.

13f. Ik meet de tevredenheid van mijn patiënten/cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):
Zowel tijdens de behandeling als bij afsluiten zal er ruimte zijn om de tevredenheid te bespreken.

14. Afsluiting/nazorg

14a. Ik bespreek met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de
behandeling en de mogelijke vervolgstappen:
Ja

14b. De verwijzer wordt hiervan door de (coördinerend) regiebehandelaar in kennis gesteld
middels een afrondingsbrief, tenzij de patiënt/cliënt hiertegen bezwaar maakt:
Ja

14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik
informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde
resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de patiënt/cliënt hier bezwaar tegen maakt:
Ja

15. Omgang met patientgegevens

15a. Ik vraag om toestemming van de patiënt/cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de
behandeling betrokken professionals:
Ja

15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe
geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en
huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld),
het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij
materiële controle):
Ja

15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de patiënt/cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan
zijn zorgverzekeraar/NZa:

Ja

III. Ondertekening

Naam: Jeremy Adams
Plaats: Groningen
Datum: 09-10-2024

Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening,
handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut
naar waarheid heb ingevuld:
Ja